اجرای طرح شنبه های کتاب در سطح کانون های فهمای مساجد شاخص جنوب کرمان

اجرای طرح شنبه های کتاب در سطح کانون های فهمای مساجد شاخص جنوب کرمان

تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۰
مجید خوبی زاده گفت: روز گذشته طرح شنبه های کتاب در سطح کانون های فهمای مساجد شاخص جنوب کرمان اجرا شد.

«مجید خوبی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: یکی از اولویت های این ستاد ذیل سومین رویداد ملی فهما، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که به همین منظور اجرای طرح شنبه های کتاب در دستور کار قرار دارد.


مدیر ستاد فهمای جنوب کرمان بیان کرد: در همین راستا روز گذشته طرح شنبه های کتاب در سطح کانون های فهمای مساجد شاخص جنوب کرمان اجرا شد.


وی رواق کتاب را یکی از برنامه های شاخص سومین رویداد ملی فهما برشمرد و گفت: در سومین رویداد ملی فهما همچون اولین و دومین رویداد ملی فهما، به مقوله کتاب و کتابخوانی اهمیت ویژه ای شده است.


خوبی زاده بیان کرد: تا جایی که یکی از رواق های ۱۲ گانه این رویداد ملی به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه با استفاده از ظرفیت کانون های فهما شده است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان طرح شنبه های کتاب را یکی از برنامه های رواق کتاب برشمرد و یادآور شد: این طرح ملی شنبه هر هفته در سطح کانون های فهما بسته به شرایط موجود به صورت حضوری و یا مجازی برگزار می‌شود.


وی اظهار کرد: در اجرای حضوری این طرح، شنبه هر هفته مابین اقامه نماز مغرب و عشاء یک کتاب مفید و ارزشمند توسط امام جماعت، کتابدار و یا یکی از اعضای کتابخانه مسجد به نمازگزاران معرفی می شود.


خوبی زاده ابراز کرد: بر همین اساس گزیده ای از یک کتاب برای نمازگزاران خوانده می شود تا از این طریق آنها با محتوای کتاب آشنا شده و نسبت به خوانش آن ترغیب شوند.


مدیر ستاد فهمای جنوب کرمان ادامه داد: کانون های فهما می بایست برای شرکت در ارزیابی رویداد ملی فهما، باید از اجرای حضوری شنبه های کتاب، عکس و فیلم تهیه کرده و نسبت به بارگزاری آن در رواق کتاب سامانه فهما اقدام کنند.


وی در تشریح نحوه اجرای مجازی طرح شنبه های کتاب، عنوان کرد: در این خصوص نیز کانون های فهما باید یک کتاب را در قالب فیلم یک دقیقه ای معرفی کنند و سپس این فیلم را با هشتک #شنبه-ها-ی-کتاب-مساجد در فضای مجازی منتشر کرده و همچنین در رواق کتاب سامانه فهما بارگزاری کنند.


خوبی زاده یادآور شد: در دومین رویداد ملی فهما که سال گذشته برگزار شد و ۳ کانون فهمای جنوب کرمان نیز جزء ۳۶ کانون فهمای برتر کشور در اجرای طرح شنبه های کتاب انتخاب شدند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان کانون های فهما را ظرفیت مناسبی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح جامعه به ویژه مناطق محروم و کم برخوردار دانست و افزود: خوشبختانه سومین رویداد ملی فهما و نگاه ویژه ستاد فهمای کشور به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی زمینه ای را فراهم کرده تا کانون های فهما در بستر مساجد در راستای تحقق این مهم فعالیت کنند.


وی در خاتمه گفت: امیدواریم در ذیل سومین رویداد ملی فهما بتوانیم فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در سطح جنوب کرمان نهادینه کنیم تا کتاب در سبد خانوارهای این منطقه قرار بگیرد.

پایان پیام/ 586